Wiadomości z rynku

piątek
3 maja 2024

DAF-y nowej generacji są gotowe na 100 proc. HVO

Redukcja emisji CO2 o 90 proc. „od źródła do koła”
7 września 2023

Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są gotowe do jazdy na HVO; może to zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90 proc. - licząc od źródła do układu wydechowego Fot. DAF

 
Oprócz wprowadzenia kompletnej serii w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych i rozwoju technologii wodorowej, firma DAF przygotowuje silniki spalinowe do nowych rodzajów paliwa, aby jeszcze bardziej zmniejszyć emisję CO2. Hydrorafinowany olej roślinny (HVO) to biopaliwo najnowszej generacji, które umożliwia zmniejszenie emisji CO2 nawet o 90 proc. i nadaje się do wszystkich pojazdów ciężarowych DAF nowej generacji.

Olej roślinny jest ekologiczny

Hydrorafinowany olej roślinny (HVO) jest wytwarzany z odpadów i tłuszczów z przemysłu spożywczego. Obecnie jest to najbardziej ekologiczne na rynku paliwo do pojazdów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. HVO zapewnia zmniejszenie całościowej emisji CO2 („od źródła do koła”) nawet o 90 proc. w porównaniu ze zwykłym olejem napędowym. W przeciwieństwie do poprzednich generacji biopaliw, HVO nie ma wpływu na produkcję żywności.
Poza korzyściami dla środowiska, kolejną ważną zaletą jest to, że HVO może być stosowany w pojazdach ciężarowych DAF bez jakiegokolwiek ich dostosowania, przy jednoczesnym zachowaniu osiągów pojazdów, a także okresów międzyobsługowych do 200 tys. km w przypadku transportu długodystansowego.

Rozwiązanie odpowiednie dla wszystkich nowych pojazdów DAF

Do jazdy w 100 proc. na HVO są gotowe wszystkie najnowsze pojazdy ciężarowe DAF, w tym ciężarówki z popularnej serii LF do transportu dystrybucyjnego, wszechstronny model XD do dystrybucji i specjalistycznych zastosowań oraz największe DAF-y, a więc XF, XG i XG+, przeznaczone do transportu ciężkiego i długodystansowego.
Patrick Dean, główny inżynier firmy DAF Trucks i członek zarządu:
– DAF jest liderem w dążeniu do zmniejszenia emisji CO2. W 2018 roku jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek w pełni elektryczny pojazd ciężarowy, a w zeszłym roku zaprezentowaliśmy całkowicie nową generację pojazdów elektrycznych o „zerowej emisji” i zasięgu do 500 kilometrów. Przygotowujemy się również do eksploatacji nowych generacji paliw. HVO umożliwia nam dokonanie ogromnego skoku w zmniejszeniu emisji CO2 już dziś, z obecnymi pojazdami ciężarowymi na rynku, a co ważniejsze całościowo – „od źródła do koła”. Jeśli chodzi o certyfikację pojazdów ciężarowych w zakresie CO2, byłby to ogromny krok naprzód, gdyby europejskie prawodawstwo doceniało wkład czystych paliw w zmniejszenie emisji CO2. Nie możemy pozwolić sobie na zignorowanie możliwości zapewnienia zrównoważonego transportu drogowego. Powinno to rozszerzyć zainteresowanie na cały łańcuch - od źródła energii aż do tego, co wydostaje się z układu wydechowego - zamiast skupiać się wyłącznie na odcinku „od zbiornika do koła”. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.