Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Nowości i flagowe pojazdy Grupy Wielton na IAA Transportation

Naczepy, przyczepy, zestawy przestrzenne, zabudowy…
17 października 2024

Naczepa kurtynowa Curtain Master MEGA Fot. Wielton

 
Grupa Wielton należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów po raz kolejny zaprezentowała szerokie portfolio nowoczesnych pojazdów i rozwiązań podczas Międzynarodowych Targów IAA Transportation w Hanowerze. W trakcie tego kluczowego, dedykowanego branży transportowej wydarzenia, prezentowane są najnowsze technologie oraz rozwiązania.
Spośród rozbudowanego portfolio marki Wielton odwiedzający mogli zobaczyć m.in. przyczepę hakową Recycle Master Slider, nową wersję naczepy wywrotki Scrap Master, naczepę kurtynową Curtain Master Mega ro-ro, a także zapoznać się z produktami i rozwiązaniami marek Langendorf (Flexliner, SATÜ30 Smart, wywrotka SKS-HS ISOXX) oraz Aberg.

– Patrząc od 2014 roku, kiedy to Wielton był po raz pierwszy obecny na IAA, wiele się zmieniło – powiedział Paweł Szataniak, prezes zarządu Grupy Wielton. – W ciągu tych 10 lat staliśmy się międzynarodową Grupą składającą się z marek: Wielton, Fruehauf, Lawrence David, Langendorf, Viberti, Guillén oraz Aberg dostępnych na wszystkich rynkach Europy. Nasze działania są silnie nastawione na personalizację i dostosowanie produktów do potrzeb klientów, a dalszy rozwój Grupy Wielton kontynuujemy w oparciu o nową strategię na lata 2023-2027. Na tegorocznych targach IAA prezentujemy produkty Wielton i Langendorf, rozwiązania telematyczne Aberg Connect oraz ofertę usług serwisowych Aberg Service.

Rodzinę wywrotek Wielton podczas IAA Transportation reprezentowała naczepa wywrotka Scrap Master Fot. Wielton

 

Wielton

W trakcie tegorocznej odsłony wydarzenia, polski producent zaprezentował nie tylko nowości, lecz także swoje flagowe produkty i rozwiązania. W szerokim portfolio marki znajdują się wysokiej jakości produkty z wieloma wariantami konfiguracji.
Jednym z produktów marki Wielton, które można było zobaczyć na IAA, jest naczepa kurtynowa Curtain Master MEGA wyposażona w pakiet ro-ro (roll-on/roll-off). To naczepa dedykowana do transportu promem dzięki podniesionej belce zderzaka oraz wprowadzeniu dodatkowych elementów zabezpieczających zderzak przed uszkodzeniami. Właściwe zabezpieczenie prezentowanego pojazdu podczas przeprawy statkiem gwarantuje wyposażenie w 10 sztuk uchwytów promowych, gdzie standardowo w naczepach tego typu znajduje się ich osiem sztuk. Zaopatrzenie płyty podsiodłowej w dodatkową blachę ślizgową zabezpiecza i wzmacnia podwozie pojazdu, a przy tym umożliwia załadunek naczepy również na wagony kolejowe za pomocą systemu Modalohr. W produkcie zastosowano specjalną podłogę ze sklejki o podniesionym współczynniku tarcia, dzięki której można lepiej zabezpieczyć ładunek oraz skrócić czas załadunku. Dodatkowo wewnątrz naczepy zastosowano system podwieszanych pasów Hestal Cargo Master.

Kolejnym prezentowanym pojazdem była przyczepa do przewozu różnorodnych odpadów Recycle Master M3 Slider. Przyczepa hakowa przeznaczona jest do transportu kontenerów rolkowych (o długości od 5 m do 7,2 m) zgodnie z normą DIN 30722. Rama pojazdu została wykonana z wysokogatunkowej, lekkiej oraz wytrzymałej stali S700. W celu odzwierciedlenia ruchu urządzenia hakowego, w przyczepie zastosowano wygiętą konstrukcję stelaża. Model Recycle Master Slider, uzupełniający rodzinę przyczep hakowych polskiego producenta, został wyposażony w wysokowytrzymały wózek przesuwny. Zastosowanie tej technologii przyśpiesza i usprawnia załadunek kontenera oraz umożliwia jego umieszczenie na przyczepie, nawet w przypadku uszkodzenia rolek kontenera. W porównaniu do przyczep hakowych z prostą ramą, pojazd cechuje niższa masa własna.

Rodzinę wywrotek polskiego producenta podczas IAA Transportation reprezentowała naczepa wywrotka Scrap Master. Przeznaczona jest do transportu złomu, czyli do pracy w najtrudniejszych warunkach.
W nowej wersji wywrotki pożądaną sztywność skrzyni potwierdzoną obliczeniami MES zapewnia także nowy, zmieniony kształt górnego obrzeża wykonanego ze stali HARDOX 500TUF. Objętość skrzyni ładunkowej do aż 62 m3 oraz długość wewnętrznej podłogi, wynosząca 12,07 m umożliwiają transport złomu o różnych gabarytach i kształtach. Zastosowanie w konstrukcji materiałów trudnościeralnych zapewnia odporność pojazdu na działanie ładunków o nieregularnych, ostrych krawędziach.

– Z szerokiej gamy produktów Wielton na targach prezentujemy te, które wpisują się w obecne trendy środowiskowe – mówił Andrzej Mowczan, członek zarządu ds. komercyjnych Wielton S.A. – Przedstawiamy pojazdy dedykowane dla branży recycle&reuse, czyli naczepę wywrotkę do transportu złomu oraz przyczepę hakową. Pokazujemy również naczepę uniwersalną o większej przestrzeni ładunkowej, która dzięki swojemu szerokiemu zastosowaniu dedykowana jest do transportu drogowego oraz promem.

Na stoisku Wieltonu zaprezentowane zostały też: zestaw przestrzenny Volume Master oraz Zabudowa Body Master. Prezentowany podczas targów Volume Master oparty jest na nowym podwoziu IVECO S-WAY 4x2 z systemem przejazdowym i przeznaczony do uniwersalnego transportu towarów o dużej objętości głównie dla branży motoryzacyjnej, spożywczej czy meblowej. Ze względu na dobre parametry manewrowe sprawdza się w dystrybucji miejskiej. W pojeździe zastosowano system Drawbar Finder, czyli nowoczesne rozwiązanie zaprojektowane z myślą o ułatwieniu i przyspieszeniu procesu sprzęgania pojazdów z przyczepami. Dzięki temu kierowca pojazdu ma pełną kontrolę nad procesem sprzęgania, widząc dokładny obraz sytuacji na wyświetlaczu w kabinie. Konfigurację dopełnia system RDC, który podnosi poziom bezpieczeństwa i efektywności podczas cofania pojazdów z przyczepami. Wykorzystuje on radar do monitorowania obszaru za pojazdem, a także funkcję automatycznego przyhamowania, aby zapobiegać kolizjom. Ponadto, w konstrukcji Volume Master zastosowano szereg rozwiązań zwiększających ergonomię. Body Master - zabudowa wykonana na podwoziu Mercedes-Benz Atego 1224 L 4X2 w wersji kurtynowej to pojazd stworzony z myślą o logistyce ostatniej mili, który według producenta sprawdzi się w transporcie przesyłek kurierskich. Pojazd wyposażony został m.in. w windę załadowczą o udźwigu 1.500 kg, dach przesuwany od tyłu do przodu razem z klapką oraz plandekę PVC przesuwaną od tyłu, jak i od przodu. Zastosowanie krótkiej klamry plandeki ułatwia jej zapinanie oraz odpinanie i nie wymaga uciągania pasów. Wykonanie ramy z wytrzymałej stali S700 jest gwarancją trwałości i wytrzymałości konstrukcji, a ocynkowanie ramy pośredniej zabezpiecza konstrukcję przed korozją. W celu optymalnego zabezpieczenia ładunków zabudowa została wyposażona w 13 par uchwytów mocowania ładunku.

Langendorf: wywrotka SKS-HS ISOXX Fot. Grupa Wielton

 

Langendorf

Jednym z rozwiązań marki Langendorf (spółką z Grupy Wielton) prezentowanym w Hanowerze był CITY-FLEXLINER SDT-18. Ten dwuosiowy i dwupokładowy pojazd spełnia wymagania dotyczące dużej objętości i przestrzeni ładunkowej dla dostaw do supermarketów, przy zachowaniu zwinności i zwrotności pojazdu w ruchu miejskim. Przy długości ładunkowej wynoszącej zaledwie 11.500 mm, ale na dwóch poziomach, pojazd może pomieścić 42 europalety: 15 na dolnym i 27 na górnym poziomie załadunku. Alternatywnie można przewieźć 67 kontenerów rolkowych (820 mm x 720 mm x 1 800 mm): 22 na dolnym poziomie załadunku oraz 45 na górnym poziomie załadunku. Pojazd ten ma również wiele zalet ekologicznych.
Prezentowany SATÜ30 Smart to lekka trzyosiowa naczepa niskopodwoziowa, która ma długość ładunkową wynoszącą 9 metrów, łącznie z rampą wjazdową i jest odpowiednia zarówno dla dwu-, jak i trzyosiowych ciągników siodłowych. Modułowa konstrukcja pozwala na szeroki zakres wariantów.
Wywrotka SKS-HS ISOXX to wszechstronny pojazd, który sprawdzi się w transporcie lekkich towarów masowych, ciężkich materiałów rozbiórkowych lub asfaltu. Pojazd o masie własnej 6.300 kg dysponuje objętością ładunkową do 29,5 m3. Nadwozie półskorupowe jest wykonane z wytrzymałej stali Hardox HB 450 i może być wyposażone w liczne elementy, od elektrycznie przesuwanego dachu po wersje ze standardowymi lub niestandardowymi skrzyniami ładunkowymi.

Poza produktami zaprezentowanymi na stoiskach Grupy Wielton, na ekspozycjach partnerskich można było zobaczyć wszechstronny pojazd Cargo Master Multi składający się z platformy marki Wielton i zsuwanego nadwozia marki Libner (stoisko Libner), naczepę wywrotkę Weight Master (stoisko QuickSilver), oraz zabudowę wywrotkę marki Wielton na podwoziu marki Iveco (stoisko Iveco). (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.