Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Zabudowane Volkswageny

Samochody dostawcze. Pojazdy specjalistyczne w Poznaniu
13.07.2007 00:00:00
Po raz czwarty firma Kulczyk Tradex, polski przedstawiciel Volkswagena, zorganizowała w Poznaniu (27 czerwca) wystawę samochodów dostawczych VW z zabudowami specjalistycznymi. Zaprezentowano 80 pojazdów, z czego niemal połowę z nowymi typami zabudów. Ciekawostkę poznańskiej prezentacji stanowiła wywrotka trójstronna na bazie T5 z tzw. podwójną kabiną (5 miejsc), a zbudowana w firmie Konar ze Stęszewa. Auto przeznaczono dla komunalników i budowlańców. Burty boczne, o wysokości 400 mm wykonano z aluminium, sterownik podnośnika znajduje się w kabinie.
Na Crafterze
Po raz pierwszy w tej imprezie wziął udział Volkswagen Crafter - następca "elteka" - sprzedawany w Polsce od połowy zeszłego roku. Ponad 46 proc. zamówionych w 2006 roku pojazdów LT i Crafter, tj. 397 sztuk, zamówiono z zabudowami specjalistycznymi. Podczas poznańskiej wystawy ze sporym zainteresowaniem spotkał się Crafter "truck". Podwozie z podwójną kabiną zabudowano nisko osadzoną skrzynią ładunkową z poszerzanymi, stałymi burtami, w których znalazło się miejsce na schowki. Podłogę skrzyni obito ryflowaną blachą, a dostęp do niej umożliwia niska tylna burta.
Tuż obok prezentowany był pożarniczy Crafter 4x4 do przewozu pięcioosobowej drużyny strażackiej z wyposażeniem. Zarówno nadwozie, jak i zawieszenie oraz system napędu 4x4 to dzieło austriackiej firmy Achleitner.
Inną, ciekawą zabudową Craftera była platforma do przewożenia pojazdów, którą do Poznania przywiozła niemiecka firma Algema. Nowość tej konstrukcji polega na tym, że w celu załadunku pojazdu na platformę Crafter "łamie się" pomiędzy kabiną a lawetą. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość operowania w ciasnej miejskiej zabudowie.
T5 do przeróbki
W ub.r. spośród 2.183 sprzedanych przez Kulczyk Tradex egzemplarzy T5, 590 zmodyfikowano, tworząc z nich auta specjalizowane. Ciekawostkę poznańskiej prezentacji stanowiła wywrotka trójstronna na bazie T5 z tzw. podwójną kabiną (5 miejsc), a zbudowana w firmie Konar ze Stęszewa. Auto przeznaczono dla komunalników i budowlańców. Burty boczne, o wysokości 400 mm wykonano z aluminium, sterownik podnośnika znajduje się w kabinie.
Inne zastosowanie ma T5 pochodzący z warszawskiego Bauteksu. To karawan stworzony na bazie ramy z podwójną kabiną (6 miejsc). Poszycie tylnej części pojazdu wykonano z włókna szklanego i żywic. O ile obie wymienione zabudowy powstały z myślą o polskich odbiorcach, o tyle ambulans na bazie T5 stworzony w AMZ Kutno to odpowiedź na zamówienie otrzymane ze Skandynawii. Zwraca uwagę m.in. zmodernizowana, górna część samochodu. Wycięto typowy dach furgonu, tworząc znacznie wyższą konstrukcję (różnica sięga 30 cm).
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.