Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Komatsu HD785-7 - japoński siłacz pozadrogowy

Maszyny budowlane. Wozidło sztywnoramowe Komatsu HD785-7
05.10.2007 00:00:00
Nowe, dwuosiowe wozidło sztywnoramowe HD785-7 marki Komatsu za jednym zamachem potrafi zabrać ładunek kruszywa o wadze 91 ton. Pozostałe dane techniczne tego potwora są równie imponujące. Na przykład zbiornik paliwa ma pojemność 1.308 litrów. Maszyna ma długość ponad 10 metrów i wysokość przekraczającą 5 metrów. Samo koło z oponą ma średnicę 49 cali! Zabudowa, którą jest samowyładowcza skrzynia ładunkowa, może zmieścić 60 metrów sześc. ładunku.
Wozidła sztywnoramowe nie dość, że pracują w ciężkich warunkach terenowych (z racji swych rozmiarów na drogi publiczne w ogóle nie mogą wjeżdżać), to jeszcze muszą się uporać z wielkimi ciężarami przewożonych ładunków. Dlatego kluczowe znaczenie ma konstrukcja nośna pojazdu, która stanowi oparcie dla kabiny, skrzyni ładunkowej oraz dla elementów zawieszenia. W Komatsu stosowana jest spawana rama przestrzenna z profili stalowych.
Maszyna ma długość ponad 10 metrów i wysokość przekraczającą 5 metrów. Samo koło z oponą ma średnicę 49 cali! Zabudowa, którą jest samowyładowcza skrzynia ładunkowa, może zmieścić 60 metrów sześc. ładunku.
Pojazd napędza 12-cylindrowy, widlasty silnik Diesla SAA12V140E-3 o pojemności 30,5 litra i mocy 1.178 KM. Jednostka jest wyposażona w system wtrysku common rail i spełnia wymogi Euro 3. Według producenta w pełni załadowany pojazd może się poruszać z prędkością maksymalną 65 km/h.
Napęd na obie osie przekazywany jest za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Przekładnia ma siedem biegów do jazdy do przodu i dwa wsteczne. W tylnym moście zastosowano pojedynczą przekładnię główną oraz zwolnice w piastach kół. W wyposażeniu pojazdu jest układ ASRC umożliwiający dobieranie oraz stałe utrzymywanie prędkości podczas zjazdów. Układ ten jest oparty na kombinacji zwalniaczy hydrodynamicznych zintegrowanych ze skrzynią biegów. Z racji potężnych sił działających na koła najbardziej narażone na przegrzanie elementy układu hamulcowego są chłodzone olejem. Pojazd zawieszono na pneumatycznych elementach resorujących, w których gazem jest hel lub azot.
Jak twierdzi producent, kabina zabezpiecza operatora w sytuacji przewrócenia się pojazdu oraz przed spadającymi przedmiotami.
Podstawowe dane
Długość 10.290 mm
Szerokość 5.530 mm
Wysokość 5.350 mm
Rozstaw osi 4.950 mm
Masa własna 72.000 kg
Ładowność 91.000 kg
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.