Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid do zielonej strefy

Samochody ciężarowe. Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid
15.02.2008 00:00:00
Koncern Daimler AG to obecnie lider wśród producentów pojazdów użytkowych z napędem hybrydowym. Właśnie w Japonii do seryjnej produkcji weszło jego najnowsze dziecko: Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid, czyli lekka ciężarówka z napędem hybrydowym. Niebawem ten samochód ma się pojawić również w Europie. Jak informuje producent, energia zgromadzona w akumulatorach zapewnia działanie silnika elektrycznego na dystansie ok. 200 km jazdy non stop (bez wspomagania motoru spalinowego).
W porównaniu z tradycyjnym Canterem jego hybrydowa odmiana emituje o 41 proc. mniej tlenków azotu (NOx) i 46 proc. mniej cząstek stałych. Dlatego może poruszać się na obszarach tzw. zielonych stref w miastach, gdzie ruch pojazdów jest ograniczony.
Pojazd został wyposażony w napęd hybrydowy, który składa się z czterocylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności 3 litrów i mocy 125 KM oraz agregatu elektrycznego o mocy 35 kW. Prąd potrzebny do zasilania generatora elektrycznego płynie z zespołu akumulatorów.
Oba silniki są połączone ze sobą w sposób równoległy. Oznacza to, że w zależności od zapotrzebowania silnik spalinowy i elektryczny mogą funkcjonować równocześnie lub każdy z nich samodzielnie. W przypadku ruszania z miejsca pojazd korzysta tylko z agregatu elektrycznego. W trakcie rozpędzania lub wyprzedzania automatycznie napęd wspomagany jest przez silnik wysokoprężny, zaś przy jednostajnej prędkości na trasie pracuje sam diesel.
Do przekazania napędu zastosowano automatyczną skrzynię biegów.
Jak informuje producent, energia zgromadzona w akumulatorach zapewnia działanie silnika elektrycznego na dystansie ok. 200 km jazdy non stop (bez wspomagania motoru spalinowego). W przypadku lekkiej ciężarówki, która jest eksploatowana głównie w mieście i na krótkich trasach, to w zupełności wystarcza. Tym bardziej że akumulatory są ładowane, gdy auto hamuje.
Hybrydowe Cantery występują w 7-tonowej wersji DMC. Ładowność, w zależności od zabudowy i przeznaczenia pojazdu, wynosi od 2 do 3 ton.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.