Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Volvo bez rewolucji

Zmodernizowane koparki gąsienicowe Volvo EC360C i EC460C
23.07.2010 00:00:00
Koparki gąsienicowe Volvo nie nie zostały zmienione w sposób rewolucyjny, niemniej producent deklaruje, że zwiększył w nich moc silnika, przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania podczas pracy. Większe możliwości spowodowały konieczność wzmocnienia tych maszyn.
Volvo poprawiło należące do największych koparki gąsienicowe - model EC360C o masie od 38 do 39,7 tony i EC460C (47,9-50,5 t).
W górę i w dół
Wzmocniono silnik (D12D) - w mniejszym modelu o 11,6 procent, do 250 KM, w większym zaś o 4 proc., do 320 KM. Maksymalny moment obrotowy silników wzrósł odpowiednio o 12 i 6 proc. Obydwie maszyny otrzymały także zmodernizowany układ roboczy ze zwiększonym przepływem oleju i podwyższonym ciśnieniem pracy. Większa moc i większy moment obrotowy przełożyły się na wzrost prędkości maszyn. EC360C może obecnie poruszać się z prędkością 4,8 km/h (wcześniej 4,5 km/h), zaś w modelu EC460C prędkość wynosi 5,1 km/h (wcześniej 4,8 km/h). Maksymalna prędkość obrotu obu koparek zwiększyła się odpowiednio z 9,7 do 10,3 obr/min oraz - w większej maszynie - z 8,5 do 8,8 obr/min. Wszystkie te zmiany doprowadziły do tego, że zmodernizowane koparki Volvo lepiej wykorzystują dostarczone im paliwo. Oszczędność w zużyciu paliwa, w przeliczeniu na tonę przemieszczonego ładunku, wynosi w wypadku mniejszego modelu - wg producenta - sześć procent. Większy model poprawił się pod tym względem o siedem procent. Nowe koparki mają też lepsze zdolności pociągowe. W EC360C siła pociągowa wzrosła z 26,2 do 27,3 t, a w EC460C z 33,1 do 33,7 t.
Dłuższe interwały, mocniejsza konstrukcja
W związku ze zwiększeniem osiągów wzmocniono konstrukcję i główne podzespoły maszyn, aby mogły poradzić sobie z większym obciążeniem. Koparki EC360C i EC460C zostały wyposażone w mocniejsze przekładnie mechanizmu obrotu i napędu gąsienic, producent wykonał także dodatkowe wzmocnienia podwozia i zastosował trwalsze kluczowe podzespoły, a nowo opracowany proces spawania pozwolił wzmocnić wysięgniki i ramiona. W większej koparce EC460C zastosowano mocniejszą ramę główną. Wydłużono okres wymiany filtra powrotnego układu hydraulicznego z tysiąca do dwóch tysięcy motogodzin w obydwu koparkach.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.