Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Gama silników Scania V8 w komplecie

Serwis i części
24.01.2014 00:00:00
Wprowadzenie silnika Euro 6 o mocy 730 KM i maksymalnym momencie obrotowym 3.500 Nm jest zwieńczeniem procesu modernizacji gamy silników Scania V8. Wcześniej zostały zaprezentowane wersje 520 KM i 580 KM. Teraz pojawił się najmocniejszy wariant do najtrudniejszych zadań.
Scania oferuje teraz trzy silniki V8 zgodne z Euro 6. Wybierają je klienci, którzy cenią najwyższe osiągi. Legendarne silniki Scania V8, wprowadzone w 1969 r. wypracowały sobie unikalną pozycję na światowym rynku. Klienci niecierpliwie czekali na moment, gdy pojawi się najmocniejszy wariant zgodny z normą Euro 6.
- Czysta moc nigdy nie wychodzi z mody - powiedział Christopher Podgorski, Senior Vice President Trucks w firmie Scania. - Nasi klienci kupują V8 z różnych powodów, ale zrozumiała potrzeba wysokich osiągów zawsze jest jednym z nich. Fakt, że nabywcy nieodmiennie wybierają silniki V8 dowodzi, że są one niedoścignione zarówno pod względem wydajności, jak i wytrzymałości.
Wszystkie trzy silniki V8 bazują na jednostce o pojemności 16,4 l i mocy 730 KM, która zadebiutowała w 2010 r. Warianty Euro 6 wykorzystują turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz chłodzony cieczą układ recyrkulacji spalin EGR, z którym współdziała katalizator SCR w układzie wydechowym. Tłumik jest nieznacznie tylko większy od zwartego, kompaktowego tłumika stosowanego z silnikami sześciocylindrowymi. Na ramie zostało mnóstwo miejsca na zbiorniki paliwa i AdBlue.
Użytkownicy stawiają przed ciężarówkami z silnikami V8 najtrudniejsze zadania. Wariant 520-konny jest chętnie wybierany przez firmy prowadzące przewozy na długich dystansach w rejonach silnie pofałdowanych. Wersja 580 KM oddaje do dyspozycji osiągi zarezerwowane wcześniej dla silnika 620 KM Euro 5.
Natomiast jednostka o mocy 730 KM nie jest przeznaczona do zwyczajnych zadań.
60-tonowe, skandynawskie zestawy z drewnem, transport ponadgabarytów w Niemczech, ciężkie przewozy w Norwegii - to przykłady zastosowań, gdzie 730-konny, widlasty silnik Scania odnosi największe sukcesy.
Widlasta jednostka Euro 6 o mocy 730 KM osiąga maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów niż wersja Euro 5. Jest on dostępny od 1.000 do 1.400 obr/min. Do standardu należy zautomatyzowana skrzynia Scania Opticruise, przystosowana do przenoszenia momentu o tak imponującej wartości.
Podstawowe dane silników V8
520 KM, 2.700 Nm przy 1.000-1.300 obr/min
580 KM, 2.950 Nm przy 1.000-1.350 obr/min
730 KM, 3.500 Nm przy 1.000-1.400 obr/min
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.